- Menu przedmiotowe
- Zewnętrzne zgłoszenia nieprawidłowości
Zewnętrzne zgłoszenia nieprawidłowości
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) masz możliwość poinformowania nas o wszelkich nieprawidłowościach, które stanowią naruszenia prawa w Urzędzie Gminy Kamiennik.
Zgłoszenie może dotyczyć uzasadnionego podejrzenia dotyczącego zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w organizacji.
W tym celu Wójt Gminy Kamiennik, jako organ publiczny realizujący zapisy ustawy o ochronie sygnalistów, tworzy zewnętrzny kanał przyjmowania zgłoszeń.
Sygnalistą jest osoba fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą, niezależnie od zajmowanego stanowiska, formy zatrudnienia czy współpracy.
Jak dokonać zgłoszenia zewnętrznego:
- Sygnalista nie może przekazać zgłoszenia anonimowo.
- Zgłoszenie zewnętrzne przekazane Wójtowi może być dokonane pisemnie lub ustnie.
- Zgłoszenia zewnętrzne mogą być dokonywane:
- w postaci papierowej z dopiskiem umieszczonym na kopercie „Sygnalista – zewnętrzne zgłoszenie nieprawidłowości” i przekazanym na adres: Urząd Gminy w Kamienniku, ul. 1 Maja 69, 48-388 Kamiennik.
- ustnie podczas bezpośredniego spotkania, zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o taką formę zgłoszenia.
Pamiętaj, że możesz również złożyć zgłoszenie zewnętrzne do innych organów publicznych lub do Rzecznika Praw Obywatelskich, więcej informacji na stronie Rzecznika Praw Obywatelskich.
Zarządzenie Wójta Gminy - Procedura zgłoszeń zewnętrzynch.pdf (226,23KB)