Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Kamiennik
Załącznik
do zarządzenia Nr 2/09
Wójta Gminy Kamiennik
z dnia 7 stycznia 2009. w sprawie ustalenia
naboru na wolne stanowiska urzędnicze
Regulamin
naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w Urzędzie Gminy Kamiennik
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiskach urzędniczych w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy. Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy Kamiennik na podstawie umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowiska urzędnicze
§ 1
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt w oparciu o wniosek sekretarza gminy o wszczęcie naboru na wolne stanowisko urzędnicze. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
- Sekretarz gminy przedkłada do akceptacji Wójta projekt opisu wakującego stanowiska , który winien zawierać:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków,
b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji kandydata na wakujące stanowisko pracy,
c) inne dane określające indywidualny charakter stanowiska pracy.
- Akceptacja projektu opisu stanowiska oraz zgoda Wójta powodują rozpoczęcie
procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 2
- Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt w drodze zarządzenia.
- W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą:
a) Wójt lub osoba przez niego upoważniona,
b) Sekretarz gminy jako osoba wnioskująca o zatrudnienie,
c) Pracownik kadr będący równocześnie sekretarzem komisji.
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział III
Etapy naboru na wolne stanowisko urzędnicze
§ 3 Ustala się następujące etapy naboru na wolne stanowiska urzędnicze:
- ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy,
- przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
- wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych,
- ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne,
- końcowa selekcja kandydatów w formie rozmowy kwalifikacyjnej,
- sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy,
- ogłoszenie wyników naboru,
- podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
§ 4
- Informację o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ogłasza Wójt Gminy Kamiennik w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Kamiennik.
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
a) adres Urzędu Gminy Kamiennik,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
e) wskazanie wymaganych do złożenia dokumentów,
f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
- Ogłoszenie o naborze będzie umieszczone w BIP oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie
Gminy przez okres nie krótszy niż 10 dni kalendarzowych począwszy od dnia publikacji.
Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 5
- Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
- Na dokumenty aplikacyjne składają się:
a) list motywacyjny,
b) życiorys – curriculum vitae,
c) kserokopie świadectw pracy stwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy,
d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, oraz zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
e) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, jak również oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
f) oryginał kwestionariusza osobowego.
Rozdział VI
Analiza dokumentów aplikacyjnych - wstępna selekcja kandydatów
§ 6
- Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
- Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję Rekrutacyjną
z aplikacjami składanymi przez kandydatów.
- Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji
z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym
- Listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu
o naborze sporządza się w porządku alfabetycznym.
6. Wzór listy kandydatów stanowi załącznik nr 2 do regulaminu.
7. Lista o której mowa w ust.5 nie podlega ogłoszeniu w BIP i na tablicy ogłoszeń
Urzędu Gminy Kamiennik
Rozdział VII
Informacja o kandydatach zgłoszonych do naboru
§ 7
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
- Wzór informacji o liczbie zgłoszonych kandydatów stanowi załącznik nr 3
do regulaminu.
Rozdział VIII
Wybór kandydatów
§ 8
- Wyboru dokonuje się po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami. Dopuszcza się przeprowadzenie testu pisemnego.
- Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
- Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza się w sposób pozwalający między innymi zbadać:
a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b) posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego oraz stanowiska pracy określonego w naborze,
c) doświadczenia zawodowe kandydata,
- Rozmowę kwalifikacyjną i test przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
- Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy i testu przyznaje kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.
Rozdział IX
Ustalenie wyników naboru
§ 10 Komisja Rekrutacyjna wybiera najlepszego kandydata po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej, biorąc również pod uwagę ilość zdobytych punktów.
Rozdział X
Sporządzanie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
§ 11
1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz Komisji Rekrutacyjnej sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
b) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,
c) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru,
e) skład Komisji.
3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 4 do regulaminu.
Rozdział XI
Podjecie decyzji o zatrudnieniu i podpisaniu umowy
§ 12 Po przedstawieniu przez Komisje Rekrutacyjną protokołu postępowania rekrutacyjnego
ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia kandydata podejmuje Wójt .
Rozdział XII
Informacja o wynikach naboru
§ 13
1. Informację o wyniku naboru upowszechnia się niezwłocznie w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy przez okres co najmniej 3 miesięcy.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
a) adres Urzędu Gminy kamiennik
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz miejsce jego zamieszkania,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nierozstrzygnięci naboru na stanowisko.
3. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1, 2 stosuje się odpowiednio.
4. Wzór informacji o wyniku naboru stanowi załącznik nr 5 do regulaminu
Rozdział XIII
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 14
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
§ 15 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458).