- Menu przedmiotowe
- OGŁOSZENIA
- Przetargi
Zaproszenie do złożenia oferty
na udzielenie kredytu długoterminowego do wysokości 1 030 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu
Zamawiający:
Gmina Kamiennik reprezentowana przez Wójta Gminy Kamiennik
ul. 1 Maja 69, 48-388 Kamiennik
tel. 77 4312144, faks 77 4312196.
1. Opis sposobu przygotowania oferty:
1) Ofertę należy złożyć na formularzu według załączonego wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszego zaproszenia.
2) Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego w formie pisemnej. Istnieje możliwość przekazania oferty faksem na Nr 77 / 4312196 lub w formie elektronicznej na adres e-mail:
2. Przedmiot zamówienia:
udzielenie kredytu długoterminowego do wysokości 1 030 000,00 zł (słownie: jeden milion trzydzieści tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu, na okres 8 lat.
3. Opis przedmiotu zamówienia:
1) kwota kredytu – 1 030.000 zł (słownie: jeden milion trzydzieści tysięcy złotych).
2) okres kredytowania – od daty podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2026 r.
3) postawienie kredytu do wysokości 1 030.000 zł do dyspozycji zamawiającego:
- w terminie: najwcześniej od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2018 roku,
- w transzach: zależnie od potrzeb zamawiającego na podstawie składanych pisemnych zapotrzebowań na kolejną transzę, w terminie 3 dni przed uruchomieniem, bez składania odrębnych wniosków kredytowych,
- uruchomienie kredytu nastąpi bezgotówkowo przelewem na dobro rachunku bankowego zamawiającego, tj. Gminy Kamiennik o numerze 09 8872 0003 0017 5519 2000 0030 w Banku Spółdzielczym w Otmuchowie.
4) ostateczny termin wykorzystania kredytu – 31.12.2018 roku.
5) Opis sposobu obliczania oprocentowania:
– kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej,
- stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę Wykonawcy,
- marża Wykonawcy będzie stała w całym okresie kredytowania,
- stawka referencyjna liczona będzie jako WIBOR 1 M obowiązujący na każdy pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego.
6) prowizje i opłaty:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji i opłat, w tym w szczególności z tytułu:
- prowizji przygotowawczej,
- przedterminowej spłaty kredytu,
- niewykorzystania części przyznanego kredytu,
- zmiany warunków zawartej umowy,
- innych niewymienionych.
7) zabezpieczenie kredytu:
– weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
8) Spłata kredytu:
- kredyt będzie spłacany przez 8 kolejnych lat, począwszy od 2019 roku (koniec spłaty przypada na 2026 rok)
- kwartalnie, w ratach po 32 187,50 zł każda,
- raty będą płatne każdego roku do dnia :
=31 marca,
=30 czerwca,
=30 września,
=31 grudnia
9) Spłata odsetek:
- następować będzie bezgotówkowo w okresach miesięcznych, do ostatniego dnia każdego miesiąca za miesiąc, za który zostały naliczone od faktycznie wykorzystanego kredytu,
- o wysokości odsetek do zapłaty Wykonawca będzie informował każdorazowo Zamawiającego na piśmie, co najmniej 5 dni przed terminem płatności,
- zmiana stopy oprocentowania nie wymaga aneksowania umowy kredytowej.
10) W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu i odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy to zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie spłaty.
11) Wykonawca dopuszcza możliwość:
- niepełnego wykorzystania kredytu,
- przedterminowej spłaty części lub całego kredytu,
- wydłużenia terminu spłaty kredytu bądź zmiany kwot poszczególnych rat
bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami.
12) W przypadku przedterminowej spłaty części kredytu bądź całości kredytu:
- odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty,
- strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami.
14) Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia przez Wykonawcę do oferty wzoru umowy, która obowiązuje w danej instytucji, pod warunkiem, że wzór umowy Wykonawcy będzie zawierał zapisy zgodne z postanowieniami niniejszego zaproszenia.
4. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 31.12.2018 r.
5. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium: cena.
6. Opis sposobu obliczenia ceny w składanej ofercie:
6.1 Cena oferty = Ko, gdzie Ko (oprocentowanie kredytu) = stopa procentowa ± marża procentowa niezmienna w okresie kredytowania.
6.2. W celu obliczenia ceny ofertowej dla potrzeb wyboru najkorzystniejszej oferty należy przyjąć stawkę referencyjną WIBOR 1 M – obowiązująca na dzień 01.10.2018 r. i marży banku.
6.3. Dla obliczenia ceny oferty przyjmuje się datę uruchomienia kredytu w dniu 01.12.2018 r.
6.4 Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365/366 dni.
7. Miejsce i termin złożenia oferty:
7.1 Ofertę należy złożyć/przesłać w siedzibie Zamawiającego w terminie do dnia 30.10.2018 roku, do godz. 1200 w Sekretariacie.
7.2 Oferta otrzymana przez zamawiającego po terminie podanym w pkt. 7.1. nie będzie rozpatrywana.
7.3 Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem upływu jej składania.
8. Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest
Skarbnik Gminy Kamiennik – Krystyna Żukowska - tel. 77/431 21 44 w. 25,
e-mail: skarbnik.kamiennik@op.pl
Wójt Gminy
Kazimierz Cebrat
Załącznik Nr 1 - Formularz oferty.pdf (73,27KB)