Zaproszenie do składania ofert na realizację zadania w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest
Kamiennik, dnia 18.06.2018r.
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
Gmina Kamiennik zaprasza do składania ofert
na realizację zadania w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest w ramach projektu
pn.: ”Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kamiennik w roku 2018”
- Zamawiający:
Nazwa Zamawiającego: Gmina Kamiennik
REGON: 531412823
NIP: 753-23-85-323
Miejscowość: Kamiennik
Adres: ul. 1 Maja 69, 48-388 Kamiennik
Strona internetowa: www.bip.kamiennik.pl
Godziny urzędowania: 7:15- 15:15
tel./fax.: 77 43 12 135/ 77 43 12 169
Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres:
Gmina Kamiennik, ul. 1 Maja 69, 48-388 Kamiennik,
znak postępowania: OŚ.271.1.2018
II. Tryb udzielenia zamówienia publicznego oraz miejsca, w których zostało zamieszczone zapytanie ofertowe
- Łączna wartość zamówienia dotycząca realizacji niniejszego zadania została oszacowana
na kwotę poniżej 30 000 euro. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy bez stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 poz. 1579 z późn. zm.) na podstawie art. 4 pkt 8 tejże ustawy. - Miejsce publikacji zapytania ofertowego:
- strona internetowa Zamawiającego- www.bip.kamiennik.pl
- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego,
tj.
III. Opis przedmiotu zamówienia:
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kamiennik w roku 2018” w ilości około 837 m2 ≈ 11,72 Mg. Wykonawca wykona usługę zgodnie ze szczegółowym zakresem zamówienia i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje:
- demontaż, załadunek, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych i elewacji obiektów budowlanych stanowiących własność osób fizycznych z terenu Gminy Kamiennik w ilości szacunkowej 502 m2≈ 7,03 Mg. W ramach prac wykonane zostaną: demontaż pokrycia dachowego i elewacji zgodnie z wykazem nieruchomości objętych zamówieniem znajdujących się na terenie Gminy Kamiennik, pakowanie, załadunek, transport odpadów niebezpiecznych z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania i złożenie ich wraz
z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. - Zbiórka, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kamiennik w ilości szacunkowej 335,00 m2≈4,69 Mg. W ramach prac wykonane zostaną: pakowanie, załadunek, transport odpadów niebezpiecznych z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania i złożenie ich wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
- Powierzchnie wyrobów azbestowych podane w wykazie nieruchomości (załącznik nr 1
do umowy) są wartościami szacunkowymi określonymi na podstawie danych przekazanych przez właścicieli nieruchomości. Dlatego też w celu określenia ceny ofertowej na Wykonawcy ciąży obowiązek sporządzenia własnych szacunków ilości wyrobów zawierających azbest na poszczególnych obiektach (zaleca się dokonanie wizji
w terenie) i kalkulacji kosztów ich usunięcia (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego ). - Ze względu na możliwość odstąpienia właściciela nieruchomości od realizacji zadania
bądź nie spełnienia przez niego warunków niezbędnych do uzyskania dotacji, Wykonawca robót zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu kosztorys ofertowy stanowiący załącznik nr 3
do niniejszego zapytania ofertowego określający ryczałtowy wykaz kosztów robót
na poszczególnych nieruchomościach oraz cenę łączną. Wynagrodzenie Wykonawcy ustalone będzie ryczałtowo tylko za faktyczne wykonanie usługi i stanowić będzie sumę cen realizacji robót na poszczególnych nieruchomościach. Podana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy niezbędne do wykonania zadania i nie podlega negocjacji. - Usługi Wykonawca świadczyć będzie własnym sprzętem i przy pomocy własnych materiałów.
- Zaplecze dla prowadzonej działalności Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie i na własny koszt.
- Wykonawca zobowiązany jest ustalić z właścicielami posesji termin wykonania prac. Roboty należy rozpocząć nie wcześniej niż 20 sierpnia 2018 r., a całość robót musi zostać ukończona najpóźniej do dnia 14 września 2018 r.
Wykonawca uzgodni we własnym zakresie z posiadaczami nieruchomości i przedstawi Zamawiającemu szczegółowy harmonogram prac w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. Przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram prac będzie dołączony do umowy i stanowił będzie jej integralną część.
Zamawiający przekaże szczegółowy wykaz obiektów objętych realizacją niniejszego zadania
w dniu podpisania umowy wybranemu Wykonawcy.
- Wykonawca dostarczy Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem trzy kopie dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszeń zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest (np. potwierdzenie nadania) właściwemu:
- organowi nadzoru budowlanego;
- okręgowemu inspektorowi pracy;
- państwowemu inspektorowi sanitarnemu.
Powyższe zgłoszenia powinny być dokonane co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.
- Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji fotograficznej nieruchomości,
z których zdemontowano lub zabrano wyroby zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac (zaleca się zrobienie dla każdej nieruchomości dwóch zdjęć przed i dwóch po wykonaniu prac – z tego samego miejsca – perspektywy – w formie elektronicznej wraz z opisem jakiej nieruchomości zdjęcia dotyczą). - Ważenie zdemontowanych i odebranych odpadów zawierających azbest powinno odbywać
się w obecności właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Zamawiającego. Wykonawca dokonuje ważenia, a z tej czynności sporządza protokół zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do umowy. - Po dokonanym demontażu lub odbiorze odpadów wraz z ich unieszkodliwieniem Wykonawca dostarczy Zamawiającemu:
- protokoły odbiory odpadu, zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy;
- oświadczenie Wykonawcy zadania o prawidłowości wykonania prac oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych
i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649
z późn. zm.) wraz z wykazem nieruchomości, których oświadczenie dotyczy- załącznik
nr 3 do umowy; - kartę(y) przekazania odpadu na składowisko odpadów azbestowych z pieczątką składowiska, wraz z ich zestawieniem (nie ma potrzeby przedkładania pośrednich kart przekazania odpadu np. od wykonawcy do firmy transportowej).
Na karcie przekazania odpadów powinno zostać określone:
- dokładne miejsce unieszkodliwienia odpadów (składowisko odpadów niebezpiecznych posiadające pozwolenie zintegrowane na unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest);
- dokładne dane gminy (nazwa gminy, adres), z której były odbierane wyroby zawierające azbest;
- wyszczególnienie ilości odpadów pochodzących z poszczególnych nieruchomości.
O ile wyszczególnienie ilości odpadów pochodzących z poszczególnych nieruchomości
nie zmieści się na karcie przekazania odpadu, wówczas wykaz ten można sporządzić
na załączniku stanowiącym integralną część karty (na oryginale należy zamieścić wzmiankę o sporządzeniu wykazu w formie załącznika, a załącznik powinien zostać podpisany przez przedstawiciela wykonawcy);
- dokumentację fotograficzną nieruchomości, z których zdemontowano lub odebrano wyroby zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac– w formie elektronicznej wraz z opisem jakiej nieruchomości zdjęcia dotyczą).
- Odpady muszą zostać zdeponowane na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą
na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie. - W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy:
- posiadają uprawnienia wydane przez właściwe organy w zakresie prowadzenia działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest;
- posiadają umowę podpisaną z składowiskiem odpadów prowadzącym działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność z tytułu zdarzeń i wypadków, a także
za zniszczenia własności prywatnej spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia. - Zadanie realizowane będzie przy udziale dotacji środków uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
- Wykonawca zamówienia staje się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych powstałych w wyniku prowadzenia prac.
IV. Oferta powinna zawierać:
- Wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Wypełniony kosztorys ofertowy załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Kopie dokumentów (obowiązujących do końca wykonania zamówienia) potwierdzających uprawnienie Wykonawcy na prowadzenie działalności w zakresie demontażu, odbioru, transportu i utylizacji odpadów zawierających azbest zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
- Kopię umowy ze składowiskiem odpadów prowadzącym działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
- Kopię decyzji składowiska zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru przedsiębiorców, w którym jest wskazany rodzaj działalności wykonywany przez oferenta oraz osoby uprawnione do reprezentacji- wystawiony nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
- Oferta wraz z załącznikami oraz dokumentami powinna być złożona w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta na realizację zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kamiennik w roku 2018”.
- Dokumenty załączone do oferty powinny mieć formę oryginału bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Oferty niekompletne, nieczytelne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
V. Ochrona danych osobowych.
- Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporzadzenie o ochronie danych osobowych)(Dz.U. UE L z 2016r. 119, str.1).
- Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, która będzie załącznikiem do umowy na realizację zadania.
VI. Termin i miejsce realizacji zamówienia: od dnia 20.08.2018 r. do dnia 14.09.2018 r.
Miejscem realizacji zamówienia są nieruchomości wg załącznika nr 1 do umowy.
VII. Kryterium wyboru oferty: Cena – 100%
- Podana w ofercie cena będzie ceną ryczałtową, obejmującą wszystkie koszty wykonania pełnego zakresu usługi wynikającej z opisu przedmiotu zamówienia.
- Wynagrodzenie Wykonawcy ustalone będzie ryczałtowo tylko za faktyczne wykonanie usługi i stanowić będzie sumę cen realizacji robót na poszczególnych nieruchomościach. Podana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy niezbędne do wykonania zadania i nie podlega negocjacji.
- Cenę oferty należy określić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Zamawiający zastrzega sobie niezmienność cen jednostkowych w czasie trwania umowy na poszczególnych posesjach,
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia, a także pozostawienia postępowania bez wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert.
VIII. Miejsce i termin złożenia oferty:
Oferty należy składać w Urzędzie Gminy w Kamienniku, 48-388 Kamiennik ul. 1 Maja 69 pok. 9 (sekretariat) w terminie do 28.06.2018 r. do godz. 1500.
Informacja z wyboru Wykonawcy zostanie podana na stronie internetowej Gminy Kamiennik www.bip.kamiennik.pl oraz na tablicy ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego, tj. ul. 1 Maja 69, 48-388 Kamiennik (parter).
IX. Warunki płatności: przelew 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT.
X. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
Monika Łukomska – inspektor ds. ochrony środowiska UG Kamiennik
tel. 77 43 12 135 w.23, e-mail:
XI. Załączniki:
Załącznik nr 1 – Formularz oferty
Załącznik nr 2 – Projekt umowy
Załącznik nr 3 – Kosztorys ofertowy
Wójt Gminy Kamiennik
/-/ Kazimierz Cebrat
Załącznik Nr 1 - Formularz oferty.doc (67,00KB)
Załącznik Nr 2 - Projekt umowy.pdf (510,93KB)
Załącznik Nr 3 - Kosztorys ofertowy.pdf (184,29KB)